Όπως κάθε χρόνο η εταιρεία ανάλυσης εφαρμογών Mobile App Annie κυκλοφόρησε την καθιερωμένη ετήσια έκθεσή της για τις τάσεις, που αφορά τις καταναλωτικές προτιμήσεις στην αγορά των smartphones. Η έκθεση για το 2020 είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα, λαμβάνοντας υπόψη τον τρόπο με τον οποίο η πανδημία του κορωνοϊού διαμόρφωσε τις προτιμήσεις των χρηστών αλλά και τις προτιμήσεις που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των παρατεταμένων lockdown ανά την υφήλιο.
Μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις μεγαλύτερες ηλικίες, αλλα ο νέος «βασιλιάς» δεν είναι άλλος από το Tik Tok, με περισσότερες από 700 εκατ. εγκαταστάσεις για το 2020, ειδικότερα σε χρήστες της εφηβικής ηλικίας. Το Tik Tok ανέβηκε στη λίστα με τις περισσότερες λήψεις, ξεπερνώντας το Facebook για να γίνει η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις του 2020 στα λογισμικά iOS και Android.
Η επέλαση του Tik Tok συνεχίστηκε όλο το 2020 – καθώς οι καταναλωτές που αναζητούσαν ψυχαγωγικό περιεχόμενο, εγκατέστησαν στην εφαρμογή για να δημιουργήσουν, να κοινωνικοποιηθούν και να ανταλλάσσουν απόψεις – ακόμη και αυξάνοντας τη χρήση μεταξύ εφαρμογών – ανταγωνιστών όπως το Netflix, υποδεικνύοντας ότι το Tik Tok δεν είναι μόνο για να περάσει κάποιος την ώρα του, αλλά έχει αναδειχθεί και ως ένα νέο μέσο ανταλλαγής απόψεων. Αυτό από μόνο του προαναγγέλλει πως ο ρυθμός ανάπτυξής του μπορεί να φτάσει μέχρι 1 δισ. ενεργούς χρήστες το 2021.
Εκτός από την αναδιοργάνωση του κορυφαίου γραφήματος λήψεων, η έκθεση επισημαίνει επίσης άλλες αξιοσημείωτες αλλαγές που σημειώθηκαν το 2020, όπως:
- Οι παγκόσμιες δαπάνες σε καταστήματα iOS και Google Play αυξήθηκαν κατά 25% στα 112 δισ. δολάρια το 2020.
- Αν και το Android έχει περισσότερους χρήστες, το iOS App Store της Apple κατάφερε ακόμη να πάρει 65 σεντς για κάθε δολάριο από τα 112 δισ. δολάρια που δαπανήθηκαν.
- Τα παιχνίδια ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από αυτά τα 112 δισ. δολάρια. Τα παιχνίδια σε iOS και Android πήραν 71 σεντ από κάθε δολάριο.
Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 130 δισ. λήψεις εφαρμογών και παιχνιδιών το 2020 – αύξηση 10% σε ετήσια βάση. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι ο χρόνος που αφιέρωσαν οι χρήστες σε εφαρμογές αυξήθηκε επίσης το 2020, με τον χρόνο που αφιερώθηκε σε επιχειρηματικές εφαρμογές να αυξάνεται κατά 200%, με τις εφαρμογές ροής βίντεο να αυξάνονται κατά 40%, τα παιχνίδια 35%, τις εφαρμογές χρηματοδότησης και αγορών 25% και τις εφαρμογές κοινωνικών και επικοινωνιών 20% .
Και είναι σχεδόν αυτονόητο ότι το Zoom είχε την τιμητική του τη φετινή χρονιά. Λόγω του καθεστώτος της τηλεργασίας που επιβλήθηκε εν μέσω πανδημίας, έγινε η τέταρτη εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις παγκοσμίως το 2020.
Η Morning Consult αναφέρει ότι όλες οι εταιρείες στη λίστα του τρέχοντος έτους διαμορφώθηκαν με την αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών που προέκυψε από την πανδημία: «Σχεδόν κάθε υπηρεσία ή εταιρεία που κατέχει θέση στη λίστα με τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα brands συνδέεται ουσιαστικά με τις συμπεριφορές που σχετίζονται με την πανδημία, από την οικιακή ψυχαγωγία για τον καθαρισμό προϊόντων σε φαρμακευτικές εταιρείες.»
Οι κορυφαίες 10 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εφαρμογές σύμφωνα με την Morning Consult το 2020 είναι:
- Zoom
- Peacock
- Tik Tok
- Instacart
- DoorDash
- HBO Max
- Microsoft Team
- Τ Mobile
- Pfizer
Διαβάστε ακόμη:
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Το παρασκήνιο των «δύο» προσφορών
Χριστούγεννα με lockdown: Κλειστό το λιανεμπόριο – Με SMS και click away από την Κυριακή
Επίδομα €400: Λήγει η προθεσμία – Χωρίς δήλωση ΙΒΑΝ 4 στους 10 μακροχρόνια ανέργους